• SKAISTI
  • GARŠĪGI
  • STĀSTI
    • BIOTEKĀRES TESTĒ
Viss ap skaistu un veselīgu dzīvi
  • SKAISTI
  • GARŠĪGI
  • STĀSTI
    • BIOTEKĀRES TESTĒ
Skaisti, Stāsti 25 Februāris, 2020

Dabīgās kosmētikas produkts, bet sastāvā ir sintētiskas vielas?

« Dateles šokolādē ar grauzdētām mandelēm  ||  Kombuchas jeb tējas sēnes recepte »

Šobrīd ir izvērsušās diskusijas par dabīgās kosmētikas tematu un daudzi cilvēki ir apmulsuši – kā, lai iepērkas, ja arī šķietami dabīgi zīmoli satur sintētiskas sastāvdaļas?  Kā patiešām uzticēties dabīgās kosmētikas zīmoliem un zināt, ko mēs pērkam?
Dabīgā kosmētika ir ļoti plašs jēdziens un visu dabīgo kosmētiku var iedalīt trīs grupās –
bioloģiski sertificēta kosmētika jeb ekokosmētika
dabīgi sertificēta kosmētika
dabīga nesertificēta kosmētika
Sertifikāti ir izveidoti ar nolūku palīdzēt patērētājam ērtāk orientēties plašajā piedāvājumā, ka arī uzlikt stingras robežas pašam ražotājam. Tomēr tas, ka produktam nav sertifikāta, uzreiz nenozīmē, ka tas būtu sliktāks. Kā atšķirt vienu no otras, lasi rakstā!

1. Bioloģiski sertificēta kosmētika (saukta arī par ekokosmētiku, biokosmētiku)

  • Atbilst bioloģisko sertifikātu prasībām (pasaulē ir dažādi sertifikāti, kur katram ir savas vadlīnijas. Ir stingrāki un elastīgāki sertifikāti).
  • Populārākie ekokosmētikas sertifikāti:
      • COSMOS Organic grupa, kurā ietilpst (ECOCERT Natural and Organic, BDIH, COSMEBIO, ICEA, SOIL ASSOCIATION)
      • NATRUE Organic
      • USDA 100% Organic
      • USDA Organic
      • BioGro

Attēlu rezultāti vaicājumam “cosmos organic”Attēlu rezultāti vaicājumam “natrue organic”

Attēlu rezultāti vaicājumam “usda certified natural”

  • Sertifikāta nozīme ir atvieglot patērētāja iepirkšanos un noteikt stingras vadlīnijas ražotājam.
  • Kā galvenais priekšnoteikums ir tas, ka 95-100% sastāvdaļām ir jābūt dabīgām. Un atkarībā no sertifikāta – vismaz 25% sastāvdaļu ir jābūt ekoloģiskām.
  • Ja produkts ir ekosertificēts, tad tas automātiski nenozīmē, ka 100% sastāvdaļu ir ekoloģiskas.
  • Savvaļā iegūtus augus, mālus, minerālus un ūdeni nav iespējams sertificēt. Tātad, ja produkts satur 90% ūdens, tad to nevarēs sertificēt kā ekoloģisku.
  • Sertifikācija pieļauj to, ka 5% sastāvdaļu var būt sintētiskas, ja nav iespējamas nekādas citas alternatīvas un ja šīs sastāvdaļas nav zinātniski pierādītas kā kaitīgas – ar norunu, ka pastāvīgi tiek meklēti dabīgi risinājumi. Šīs 5% sastāvdaļas nedrīkst būt ĢMO un saturēt herbicīdus, pesticīdus.
  • Sertifikācija ražotājiem veido lielas izmaksas, sertificēt vienu produktu uz 1-2 gadiem var izmaksāt vairākus simtus eiro.
  • Bioloģiski sertificēt var gan pašu produktu, gan arī atsevišķas sastāvdaļas vai arī produkta formulu.
  • Bioloģiski sertificēti zīmoli ir –
    • Urtekram (ECOCERT, COSMOS Organic)
    • Florame (COSMOS Organic, ECOCERT, ēteriskajām eļļām EU zaļā lapiņa)
    • Coslys (COSMOS Organic)
    • Organix Cosmetix (COSMOS Organic)
    • Etamine Du Lys (ECOCERT)
    • daļa no zīmola Masmi ( ICEA – Evironmental and Ethical Certification Institute, GOTS – Global Organic Standard)
    • daļa no John Masters Organics (USDA)
    • Lovea sauļošanās produkcija (ECOCERT, COSMEBIO un COSMOS Organic)
    • Daļa Antipodes (BioGro Jaunzēlandes sertifikāts)

Attēlu rezultāti vaicājumam “florame”Attēlu rezultāti vaicājumam “etamine du lys”Attēlu rezultāti vaicājumam “john masters organicslogo”


2. Dabīgi sertificēta kosmētika

  • Tāpat kā ekokosmētikai – dabīgi sertificētai kosmētikai ir dažādi sertifikāti, kur katram is savas vadlīnijas:
      • COSMOS Organic grupa, kurā ietilpst (ECOCERT Natural, BDIH Natural)
      • NATRUE Natural
      • NATRUE Natural with Organic Portion
      • USDA made with Organic

Attēlu rezultāti vaicājumam “cosmos organic”

Sertifikāta nozīme ir atvieglot patērētāja iepirkšanos un noteikt stingras vadlīnijas ražotājam.

  • Kā galvenais priekšnoteikums ir, ka 95-100% sastāvdaļām ir jābūt dabīgām.
  • Ražotāji sastāvā izmanto arī bioloģiski sertificētas sastāvdaļas.
  • Sertifikācija pieļauj to, ka 5% sastāvdaļu var būt sintētiskas, ja nav iespējamas nekādas citas alternatīvas un ja šīs sastāvdaļas nav zinātniski pierādītas kā kaitīgas – ar norunu, ka pastāvīgi tiek meklēti dabīgi risinājumi. Šīs 5% sastāvdaļas nedrīkst būt ĢMO un saturēt herbicīdus, pesticīdus.
  • Ir citi sertificēšanas priekšnoteikumi nekā ekokosmētikai – pārsvarā elastīgāki, jo nepieprasa augstu % ekoloģisku sastāvdaļu.
  • Dabīgi sertificēti zīmoli ir:
      • Sante (NATRUE, BDIH)
      • Logona (NATRUE, BDIH)
      • Dr. Hauschka (NATRUE)
      • Sodasan (ECOCERT Natural)
      • Khadi (BDIH)
      • Comptoirs & Compagnies (ECOCERT)

      Attēlu rezultāti vaicājumam “sante logo”Attēlu rezultāti vaicājumam “dr hauschka logo”Attēlu rezultāti vaicājumam “sodasan logo”Attēlu rezultāti vaicājumam “khadi naturkosmetik”


3. Dabīga nesertificēta kosmētika

  • Visplašākā kosmētikas grupa. Šos produktus tirgo arī ekoveikali. Viena zīmola ietvaros var būt gan nesertificēti produkti, gan sertificēti.
  • Savvaļā iegūtus augus, mālus, minerālus un ūdeni nav iespējams sertificēt. Tātad, tie automātiski pieder pie dabīgas nesertificētas kosmētikas. Piemēram – minerālpūderi, sāls skrubji, mālu maskas.
  • Nav likumdošana, kas noteiktu, kuros gadījumos drīkst un nedrīkst produktu dēvēt par dabīgu. Tātad, nav stingras vadlīnijas, kas ierobežotu ražotāju. Tomēr ražotāji parasti izvirza savas individuālās zīmola vadlīnijas, piemēram – nesatur parabēnus, silikonus, sastāvdaļas ir dabiski iegūtas, cruelty-free, zīmols ziedo dažādiem dabas fondiem u.tml.
  • Tas var nozīmēt gan to, ka daļa no produkta sastāvdaļām ir dabīgas izcelsmes, gan to, ka visas sastāvdaļas ir dabīgas izcelsmes – tas ir atkarīgs no zīmola vadlīnijām, kas ir viņu sirdsapziņas jautājums un netiek oficiāli regulēts.
  • Nesertificēti produkti var saturēt arī sintētiskas sastāvdaļas, kas ir pievienotas ar tādu nolūku, lai produkts būtu vai nu efektīvāks un saprotamāks mūsdienu patērētājam vai arī lai produkts izmaksātu mazāk. Neuzskatu, ka tas ir nosodāmi, jo tomēr tā ir labāka alternatīva konvencionālajai kosmētikai, saglabājot gaidāmo efektu.
  • Dabīgi nesertificēti zīmoli ir:
    • Lovea (viss, izņemot sauļošanās kosmētiku)
    • Faith in Nature ( ar zīmola vadlīnijām, ka produkti nav ĢMO, bez sintētiskām krāsvielām vai smaržvielām, bez SLS, parabēniem, mākslīgajiem konservantiem)
    • Daļa no Antipodes (ar noteikumu, ka sastāvs ir 100% dabīgs)
    • Jason (izmanto ekoloģiski sertificētas sastāvdaļas, bet nav sertifikātu, sastāvā nezimanto SLS, parabēnus, minerāleļļu)
    • daļa no John Masters Organics produkcijas (bet ar viņu pašu vadlīnijām, ka 70% sastāvdaļu ir jābūt ekoloģiskām)
    • Dr. Bronners (FairTrade sertificēts, NON ĢMO, izmanto ekoloģiski sertificētas sastāvdaļas)

Attēlu rezultāti vaicājumam “jason natural logo”Attēlu rezultāti vaicājumam “john masters organicslogo”

  • Ir arī citi zīmoli, kuriem nav ne biosertifikāts, ne dabīgās kosmētikas sertifikāts, bet ir piemēram EcoLogo sertifikāts, kas apliecina Attitude zīmola vides saudzēšanas praksi.

Attēlu rezultāti vaicājumam “eco logo attitude”

  • Lai pārliecinātos par produktu sastāvu, iesaku izmantot ewg.org Skin Deep datu bāzi un pārbaudīt nesaprotamas sastāvdaļas. Ja pārbaudat sastāvdaļas, tad iesaku sekot līdzi, uz kādu informāciju ir bāzēti šīs vietnes mērījumi. Vislabāk būtu, ja tas ir pamatots ar oficiāliem pētījumiem.

Raksta autore Ilva Jasmīne Bekmane, ilva.jasmine

 

« Dateles šokolādē ar grauzdētām mandelēm  ||  Kombuchas jeb tējas sēnes recepte »


Nesen publicētie raksti

  • 8 mīļākie produkti no zīmola Madara

    31 maijs, 2023
  • Dabīgi saules aizsarglīdzekļi – kas jauns?

    19 maijs, 2023
  • Kas jauns dabīgās kosmētikas pasaulē? 10 atradumi

    09 Marts, 2023

Nesenie komentāri

  1. Atbalsojums: Dabīgās anti-age pretnovecošanās kosmētikas apskats - BioBlogs.lv

Tavas pārdomas par rakstu

Atcelt atbildi

Autore

Ilva Jasmīne Bekmane

Populārākie raksti

  • Kombuchas jeb tējas sēnes recepte
  • Par ābolu etiķi. 5 ieguvumi un veid...
  • Kā garšīgi pagatavot tofu
  • Atsauksme: veicu keratīna procedūru...
  • 7 lietas, kas nepieciešamas, lai sā...

Kontakti


bioblogs
bioblogs
© 2015-2023 bioblogs.lv | Atbildības atruna
Manage Cookie Consent
Mēs izmantojam sīkdatnes, lai optimizētu jūsu vietni un mūsu pakalpojumu.
Funkcionalitātei Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Skatīt iestatījumus
{title} {title} {title}